Tuesday, May 31, 2011

Upside-Down Casserole

Nu-i mai pun denumirea în română, că îşi pierde farmecul :P
Pe scurt: am vazut reţeta într-o seară, la Dr. Oz, tot butonând telecomanda. Mi-a plăcut şi am zis s-o încerc. Evident că am modificat-o şi adaptat-o un pic iar rezultatul ne-a placut (la) maxim.



Ingrediente:

Pentru blat (am facut blat de pizza, dupa reţeta puse de Afrodite, aici; niciodată n-am dat greş):
- faină (500 gr, dar pentru blatul ăsta puteţi să înjumătăţiţi cantităţile)
- 25 gr drojdie proaspătă sau 1 pliculeţ de drojdie uscată
- 1 linguriţă sare
- 1 linguriţă zahăr
- 5 linguri de ulei
- 250 ml apă
Drojdia se lasă la dospit, împreună cu zaharul şi cam 2 linguri din cantitatea totală de apă.


În făină se adaugă drojdia dospită, uleiul şi sarea, se amestecă şi se toarnă treptat apa, frământând până se obţine un aluat potrivit. Se lasă să se odihnească, cât ne ocupăm de compozitie.


Pentru compozitie:
- carne tocată de pui
- suc de roşii
- pasta de ardei
- praz
- usturoi
- cimbru
- ardei iute
Carnea se căleşte împreună cu prazul şi 2 linguri de ulei.


Usturoiul şi ardeiul iute se toacă mărunt şi se adaugă când carnea şi-a schimbat culoarea.


Se adaugă sucul de roşii şi pasta de ardei şi se lasă la foc mic cca 5 min.


Se adaugă cimbrul şi sarea şi se mai lasă să dea câteva clocote.


Aluatul se întinde într-o foaie de 1-2 mm grosime şi se decupează în ce forme doriţi (eu am avut la îndemână un pahar, aşa că am făcut cercuri).


Într-o tavă termorezistentă se pune compoziţia care se tapetează cu aluatul.


Se da la cuptorul încins cca 3/4 de oră, sau până când se rumeneşte aluatul.


După ce se mai răceşte se porţionează şi se savurează :P


Enjoy!

No comments: