Tuesday, May 31, 2011

Tarta cu ciuperci

De fiecare dată cand ma duc la cumpărături iau şi ciuperci proaspete, pentru că mereu îmi vin idei şi mai ales, pentru că ne plac foarte mult. Aşa că am avut cam 3/4 kg de ciuperci şi m-am gândit să mai fac şi altceva cu ele în afară de obişnuita ciulama, tocaniţă, grătar etc. Asa a rezultat o tarta cu ciuperci cum nu cred ca am mancat vreodata si care ne-a placut foarte mult.


Aluatul de tartă l-am făcut după ce am citit câteva variante, dar pentru mai toate n-aveam ingredientele necesare. Nu ştiu dacă e invenţie proprie, dar este făcut conform ofertei :D




Pentru aluat avem nevoie de:

- 200 gr faină obişnuită
- 100 gr unt
- 1 linguriţă de sare
- 1 ou
Am amestecat toate ingredientele (untul l-am lăsat un pic la înmuiat ca să nu stau să fac muşchi tot frământând) până am obţinut un aluat fraged, l-am invelit în folie alimentară şi l-am lăsat la frigider între 30-40 de min.


Compoziţia:
- ciuperci
- ardei gras
- praz
- ou
- smântână pentru gătit (sau normală)
- brânză
Am tăiat legumele şi le-am pus la călit, cu o lingură de ulei. Le-am lăsat să se înmoaie, apoi le-am condimentat (doar cu sare şi am mai pus şi nişte mărar).


Am scos aluatul şi l-am întins într-o foaie nici prea groasă nici prea subţire.


Am rulat-o cu grijă pe făcăleţ şi am aşezat-o în tavă, apoi am perforat-o cu furculiţa (zice-se să nu se umfle la copt)


Am pus legumele cât de cât uniform.


Am bătut oul cu un praf de sare, am adaugat smântâna şi am turnat compoziţia peste legume.


Am ras nişte brânză deasupra şi am dat totul la cuptor cam 3/4 de ora.


Şi cam asta a fost tot.


Enjoy!

No comments: