Tuesday, May 31, 2011

Fasole cu ciolan

La multi ani romani! La multi ani Romania!
Anul asta am o stare euforica si-s tare nerabdatoare sa incepem seria de sarbatori de iarna. Si care ar fi cea mai buna modalitate decat sa serbam ziua nationala cu...fasole cu ciolan. Pana acum nu puneam asa mare pret pe mancare traditionala de ziua Ro, dar nush ce mi-a venit anul asta ca am avut asa un elan muncitoresc sa creez cap'dopera :D



Intai Drupinu a luat din piata un ciolan afumat. De fapt un mega-ciolan pentru ca am senzatia ca a fost cam de doua kile. Excelent; nu foarte afumat, nu prea sarat, exact cum trebuie :D Fagiolea o luasem cu cateva zile inainte si am pus-o la umflat de ieri. Si pe asta am nimerit-o buna, ca s-a umflat repede.
Deci ingredientele pp fusesera procurate, asa ca am strigat adunarea si pentru restul si s-au prezentat la apel asa:
- vin alb
- suc de rosii
- praz si ceapa
- foi de dafin
- piper boabe si piper macinat
- cimbru uscat
- sare
Am pus fasolea separat la fiert si i-am schimbat vreo 2 ape pana am pus-o in mancare.
La fel si ciolanul, tot separat, dar in apa cu vin, dafin si piper boabe si l-am lasat pana a inceput sa se desprinda carnea de pe os.
Dupa ce s-a fiert bine carnea, am scos ciolanul, l-am lasat un pic la racit si am portionat carnea ca sa o pot pune in mancare.
Pentru ca sunt multi-lateral dezvoltata :D m-am ocupat si de mancare. Am pus la "calit" ceapa, prazul, sucul de rosii si o jumatate de foaie de dafin
Am adaugat cam doua cani de apa si am lasat sosul la fiert, la foc mic pentru 20 de min. Am adaugat fasolea
si am continuat procesul de fabricatie intr-un ritm mai alert. Am portionat (dupa cum am spus) ciolanul
l-am pus in mancare, am adaugat cimbrul, piperul macinar, sare si am lasat totul la foc mic inca 10 min.
Sa va mai zic cat de buna a iesit? Termitele au zis ca seamana cu mancarea de la cantina si au mancat pana s-au rostogolit :D
Asa ca poftiti la masa:
un antreu
sau poate o fasole?! :D
Enjoy!

No comments: