Tuesday, May 31, 2011

Sarmale / Meat-stuffed Rolled Cabbage Leaves

Acum că a trecut şi acest Crăciun (la fel de repede ca toate celelalte, dar parcă prea repede pentru cât de aşteptat a fost) o sa vă arăt şi eu reţetele tradiţionale pentru această sărbătoare, evident făcute în felul meu. Eu fac sarmalele cu vin, pentru că aşa am moştenit reţeta de la mama, numai că anul ăsta am făcut şi un mic experiment (mulţam BDano!) care s-a dovedit foarte reuşit. Iată de ce:

Ingrediente (evident cantităţi ochiometrice):
- varză murată
- carne tocată (de preferat amestec vită-porc)
- orez
- ou(ă) (la mine s-a dovedit a fi mai multă umplutură decât putea lega un ou aşa că am pus două)
- jumări
- vin (îl prefer pe cel roşu, de casă, pentru că-i mai astringent şi se potriveşte foarte bine din punctul meu de vedere)
- suc de roşii
- sare, piper, cimbru şi/sau alte condimente
Mod de preparare:
Întâi de toate am călit orezul într-o tigaie în care am pus: orez, apă cât să-l acopere, 1 linguriţă de sare, suc de roşii.


Am lasat să fiarbă până când orezul a absorbit toată apa, amestecând mereu ca să nu se prindă şi am pus apoi să se răcească.


Într-un castron am amestecat carnea tocată, jumările (pe care le-am dat prin robot până s-au făcut pastă), orezul, oul (pardon, ouăle), sarea, piperul şi cimbrul (n-am pus decât cât am luat între degete).


Sarmalele le-am confecţionat în felul următor:
- am luat o frunză de varză, am îndoit-o pe jumătate şi i-am tăiat cotorul
- restul de foaie am despicat-o pe jumătate (foile mai mari le puteţi tăia chiar în 3)
- pe una din jumătăţi am pus o lingură de umplutură, lăsând o distanţă de 1 cm între capătul foii şi umplutură şi am început să rulez
a) am adus capătul peste umplutură
b) am strâns lateralele înspre interiorul foii
c) am rulat sarmaua până la capăt
- pe fundul unei oale am pus un strat de varză tocată (din cotoarele rămase de la foi), suc de roşii şi ceva şunculiţă rămasă de la un jambon
- am aşezat un strat de sarmale, peste care am pus iar varză tocată, suc de roşii şi şuncă.
- am repetat operaţiunea cu încă un rând de sarmale, am acoperit la fel, cu varză suc de roşii şi luncă, am pus apă cat să acopere tot ce era în oală şi am lăsat la fiert, la foc mic, cam 2 ore.
Înainte de a le transfera în cuptor am pus o cană cu vin roşu şi le-am mai lasat să se "coacă" încă 1 oră, 1 oră jumate, la foc mic (eu le-am pus la 120 de grade, la cuptor electric).
Şi iacă-tă minunăţia: / There it is!
Enjoy!

No comments: