Tuesday, May 31, 2011

Fasole facaluita

Eu nu stiu de unde vine termenul de "facaluit" dar stiu ca se foloseste in familia mea si ca mama imi zicea (in gluma sau in serios, inca n-am aflat) ca la ea in familie, din mosi-stramosi, fasolea boabe se freca cu facaletul :)) de aici si fasolea facaluita.
Eu m-am emancipat si folosesc azi robotul :)) deci imi miroase a dezmostenire de la facaletul familiei :))



 Pentru ca tot am facut fasole cu ciolan, am oprit si oleac' de boabe in ideea de a le "facalui" :D Dar pentru ca nu le pot face asa simple, am mai pus si:
- usturoi,
- ulei,
- praz,
- suc de rosii
- sare
Cum ziceam, sunt o emancipata :D asa ca am pus fasolea in robot, am aruncat in graba usturoiul, sarea si am turnat cam o cescuta de ulei (la asta cantitatea e intotdeauna variabila, dar mai bine mai adaugati ulei pe parcurs, decat sa puneti mult de la inceput) si le-am "robotit" :))
Pentru ca n-am avut multa fasole, am facut sosul intr-o craticioara. Imi ramasese o bucata de praz de la mancarea de fasole, asa ca am maruntit-o pe aia si am fiert-o in suc de rosii.
Am pus condimentele (cimbru si sare),
am mai lasat la foc mic sa se mai evapore din apa si iata ce-a iesit :D
Enjoy!

No comments: