Tuesday, May 31, 2011

Pui "piri-piri" / "Piri-Piri" Chicken

Reţeta este adaptare după Jamie Oliver (care a transformat-o la rândul lui) şi vreau s-o dedic bunei mele prietene, Dana. Prietenii ştiu de ce ;)


M-am informat şi eu (pe net, evident) cu ce se "mănâncă" piri-piri ăsta şi pentru că n-o să ajung prea curând în Africa, am zis s-o adaptez după gusturile, necesităţile şi mofturile noastre.



Sosul conţine următoarele:

- ceapă
- usturoi
- 1/2 ardei iute
- 1 lingură busuioc uscat (pentru că n-am avut proaspăt)
- zeamă de lămâie
- 1 lingură paprika (dulce, pentru că pe aici nu se găseşte afumată)
- 1 lingură de sos Worcestershire
- 2 linguri de oţet (de vin)
Cum se face:
Se taie ceapa şi usturoiul, în bucăţi mari şi se pun în robot, împreună cu paprika, busuiocul, zeama de lămâie, sosul Worcester şi oţetul. Se mai adaugă 2-3 linguri de apă şi se mărunţesc toate.


Puiul:
- pulpe superioare
- ardei capia (sau grasi)
- cimbrisor
Cum se face:
1. Puiul se spală şi se curăţă de eventuale grăsimi, pieliţe etc. Se pune pe un fund, cu piele în jos şi se crestează carnea. Se stropeşte cu ulei de măsline şi se sărează şi se pipărează.


2. Se pune la prăjit, cu piele în jos şi se lasă până când pe margine se schimbă culoarea.


3. Se întoarce şi se lasă şi pe partea cealaltă până culoarea devine compactă.


4. Când e gata, se scoate şi se lasa de-o parte. Ardeii se taie fâşii şi se pun la înmuiat în sosul de la carne.


5.  Într-o tavă termorezistentă se pune stratul de sos piri-piri şi ardeii peste sos


6. Se adaugă puiul şi cimbrişorul şi se dă la cuptorul preîncins la 200 grade C, pentru 35-40 de min (sau până se pătrunde bine carnea)


Se serveşte cu felii de cartofi la cuptor, Jamie style.


Observaţii:
Ulterior am aflat că sosul este de fapt o marinată în care se lasă puiul înainte de a se pune pe grătar. Cu toate astea mi-a plăcut varianta asta pentru că am scăpat de fum, dar la vară o să încerc şi la grătar.


În sos aş fi pus mai mult usturoi (deci nu vă zgârciţi) şi chiar cimbrişor (în locul busuiocului). Oricum variantele merită studiate şi mai ales degustate, aşa că...


Enjoy! (this one)

No comments: