Saturday, May 7, 2011

Ardei iuti oltenesti

Reteta asta am pus-o anul trecut la un concurs de pe Culinar si m-am gandit s-o transfer si aici, sa ramana in analelelelele blogului :D Asa ca o s-o iau cu copi-past :P

Ingrediente:
1/2 kg ardei iuti;
3 cepe;
3-4 legaturi de leustean;
4 linguri de sare mare;
1 lingura de zahar;
otet cat cuprinde
(Nota: frunzele nu fac parte din reteta biggrin.gif )
Mod de preparare:
Se toaca ardeii. Ideal este sa fie curatati de seminte. Eu am avut o experienta trista prima data cand i-am facut si am stat cu mana umflata o saptamana (deh, copila!). Asa ca acum doar ii tai, cu tot cu seminte.
Urmeaza ceapa, care se taie solzisori, cat mai fini.

Leusteanul se toaca si el marunt.
Se pun toate intr-un castron (de preferat din portelan si nu plastic, pentru ca in plastic intra iuteala in pori; am incercat-o si pe asta, deci e treaba verificata). Se adauga sarea si zaharul (mentionez ca daca aveti rabdare sa scoateti semintele din ardei nu mai este necesar zaharul; daca faceti ca mine, puneti o lingura, sa mai atenueze din iuteala) si se amesteca bine.

Amestecul se pune in borcane, se preseaza bine, dupa care se toarna otet pana la buza borcanului.
Se sigileaza si se pun la pastrare pentru iarna. Borcanul se poate deschide dupa cca 2 saptamani.
Se mananca in principal la ciorbe, cu lingura sau, in caz de iuteala extrema, cu bucatica biggrin.gif
Enjoy!

No comments: