Tuesday, May 31, 2011

Ciorba din oase de porc


Am avut niste oase de porc cumparate mai demult si ieri am luat doua bucati de ceafa cu os (pentru gratar) si am zis ca decat sa arunc oasele, mai bine le decongelez si pe celelalte si fac o ciorba. Si cum ciorba asta din oase de porc nu merge fara zeama de varza (ma rog, in acceptiunea mea) m-am plans pe la toate colturile ca as vrea niste zeama de varza, pana si-a facut o prietena mila de mine :D Zeama, extrem de sarata, da' bunaaaaa, ca si acum imi ploua-n gura cand ma gandesc la ea! Si uite asa s-a nascut ciorba din oase de porc, cu legume din belsug si cartofi!




Buuun, ingredientele principale fiind adunate, am mai lipit de ele si: ceapa, telina, morcov, cartofi, pastarnac si niste frunze uscate de tarhon (deh, furnicuta :D)
Intai am pus oasele la fiert (ei, evident ca le-am spalat si bibilit inainte sa le arunc in oala) si le-am lasat acolo fo' trei sferturi de ora, cred. Ideea e sa se fiarba bine. Am scos periodic spuma si le-am lasat sa-si faca treaba.
Legumele le-am micatit cum am avut chef (ca de priceput, ma pricep la mai multe :P), adica le-am taiat cubulete si le-am pus la fiert.
La un moment dat, cand legumele erau cam fierte, am pus si zeama de varza si tarhonul (sa se si hidrateze), am lasat sa fiarba la foc mic, am gustat sa vad daca mai e cazul sa pun sare si am mai pus o cana de zama (repet, foarte, da' foarte sarata), au mai clocotit toate cele si apoi am hotarat ca e timpul sa ma servesc cu un bol de zama :D Zi end!
Enjoy!

No comments: