Wednesday, June 1, 2011

Un fel de tocanita irlandeza / A Sort of Irish Stew

Să-mi fie ruşine că a trecut mai bine de-o săptămână şi n-am scris nimic în blog! Dar ce săptămână, că parcă a dat strechea în toţi...să nu mai punem la socoteală o viroză şi alte evenimente mai mult sau mai puţin plăcute şi, evident, iarna care iar a năvălit peste noi ca un vălătuc de bumbac alb peste o colonie de furnici...Dar să trecem la oile noastre.


Reţeta asta a plecat de la un pachet de carne scos de la congelator, care s-a dovedit a fi de viţel şi de la o cutie de fasole boabe, pe care am găsit-o rătăcită prin casă. M-am tot găndit că nu se pupă, că ar trebui să fac meniu diferit, până când mi-am adus aminte că mai am şi un rest de bere din seara precedentă aşa că am zis că pot eu să le îmbin cumva. Iată ce-a ieşit:



Ingrediente:
- carne de viţel
- legume asortate
- ceapă
- fasole boabe
- suc de rosii
- usturoi
- mărar
- bere
- sare
Mod de preparare:
M-am apucat să curăţ carnea şi s-o pigulesc de pieliţe. Of, Doamne, dacă ştiam că ies la pensie până o termin de curăţat îmi luam un calmant dinainte! :)) Am tăiat-o cubuleţe şi am pus-o la "călit" în bere. Cum de ce? Păi să se frăgezească şi să se topească în gură, nu s-o folosim pe post de praştie :D


Am tocat şi ceapa şi am pus-o la înmuiat, împreună cu berea şi carnea.


După ce ceapa a devenit sticloasă, am turnat sucul de roşii şi am lăsat la foc mic cca 10 min.


Am pus legumele şi le-am lăsat să fiarbă cam 5 min.


Am adăugat fasolea şi usturoiul tocat şi le-am mai lăsat la fiert încă 5 min.


La sfârşit am potrivit de sare şi am adăugat mărarul tocat şi gata!


Îmi place mâncarea asta pentru că se face repede, cam în 30-35 de min iar combinaţia e chiar delicioasă.


Enjoy!
* It's Monday, so welcome to Monday Mania!

No comments: