Wednesday, June 1, 2011

Ciorba ardeleneasca de fasole verde / Green Beans Soup from Ardeal

Dragelor si dragilor,


Mai m-am gandit (vorba reclamei): draga de Laura a organizat concurs, iar draga de mine s-a gandit sa participe. Nu-mi imaginez eu acum ca voi castiga, dar pentru ca mancare tot trebuie sa fac si pentru ca pusesem ochii de ceva vreme pe reteta asta, m-am gandit sa o fac si eu si sa v-o arat si voua, cu ingaduinta Laurei.


Mari tangente n-am prea avut eu de-a lungul timpului cu bucataria (pardon, cuina :D) ardeleneasca (decat am beneficiat cand eram mica de prajiturile facute de matusa-mea, dupa retete luate de la ardelence), dar daca Laura imi tot ofera posibilitatea sa incerc una-alta, de ce nu?! Dar hai sa va arat despre ce ce vorba.


Ingrediente:
- costita afumata
- ceapa
- faina alba (cam o lingura)
- paprika dulce (Laura zice de-o lingura, eu am pus mai putin)
- morcov
- telina
- ardei gras, rosu
- fasole verde
- rosie
- patrunjel verde
- sare, piper, cimbru
- un catel de usturoi

Mod de preparare:
Costita se taie in fasii subtiri si se pune la calit, fara niciun strop de ulei (zicea Laura, ca-si lasa grasimea, si asa este).




Se adauga si ceapa tocata si se lasa sa se inmoaie.



Apoi se lucreaza rapid:
- se pune faina, se amesteca bine si se lasa sa se "rumeneasca" un pic (mare grija sa nu se arda!)

- se adauga si paprika si se procedeaza la fel ca la faina

- se adauga apa (cam 1 - 1,5 l, depinde de cratita) si se lasa la fiert, la foc mic, cca 5 min
Dupa ce a fiert un pic, se adauga legumele tocate: morcovul, telina si ardeiul si se pune si o lingurita de sare.



Se lasa sa fiarba inca 6-7 min, dupa care se adauga fasolea verde.


Cand fasolea s-a inmuiat se adauga rosia (decojita) tocata si cimbrul.





Se mai lasa sa dea cateva clocote, se pune usturoiul tocat, se potriveste de sare si piper si la sfarsit se adauga patrunjel tocat.


Se serveste cu smantana, verdeata si/sau otet si ardei iute.



Enjoy!

No comments: