Wednesday, June 1, 2011

Pui manastiresc / Chicken Monastic

Tot pentru concursul Laurei trebuia sa gasesc o alta reteta. Ei bine, pentru ca m-am gandit eu asa ca ar fi dragut sa va prezint doua retete din doua zone total diferite ale tarii, si pentru ca in venele mele curge sange de moldovanca, ce puteam sa va arat, decat o reteta din Moldova, mai precis tipica manastirilor din nordul Moldovei. Reteta am gasit-o in cartea regretatului Radu Anton Roman, Povestile bucatariei romanesti, volumul 4.  La prima lectura reteta pare foarte usoara, insa este destul de migaloasa si de durata; mie mi-a luat 3 ore, si eu ma consider o persoana rapida in bucatarie. Rezultatul insa este...dumnezeiesc! :D


Ingrediente:
- un pui (de preferat de tara)
- sunculita afumata
- ciuperci de padure
- oua
- smantana
- ceapa

- vin rosu dulce, sau manastiresc, cum zicea RAR
- unt
- verdeata (patrunjel si marar verde)
- usturoi
- sare, piper, boia, cimbru

Mod de preparare:
Si acum tineti-va bracinarii ca urmeaza partea cea mai grea :P Dar cu putina atentie razbim si "dusmanul" asta :D


Intai ne ocupam de pui: il transam, separam partile pentru friptura de cele, sa zicem, osoase si le spalam bine.


Partile osoase (spatele, cosul pieptului si ce-o mai fi pe acolo) se pun la fiert, pentru supa.


Bucatile pentru fruptura le amestecam cu sare, piper, cimbru si boia si le punem la calit in unt, pana prind o crusta aurie.





Se stinge cu supa despre care am mentionat mai devreme si se pune la cuptor, la temperatura joasa (eu am aproximat cam 125-130 de grade C), sa se patrunda bine.



Cat timp puiul este la cuptor ne ocupam de sos: tocam ceapa si ciupercile




punem ceapa la calit in unt si cand se inmoaie adaugam ciupercile si sunculita.



Punem vinul, usturoiul tocat, carnea de pe oasele din supa si cateva polonice de supa si lasam sa fiarba la foc mic, pana se ingroasa sosul.





Scoatem carnea din cuptor si punem peste ea sosul si cateva linguri de smantana. Lasam pe foc pana da cateva clocote si apoi o bagam din nou la cuptor, pentru maxim 30 de min.




Facem si un "dressing" (daca m-ar auzi calugarii ar rade de mine 7 zile si 7 nopti :D) din oua, smantana si verdeata, pe care-l punem peste mancarea, dupa ce o scoatem din cuptor. Amestecam bine si lasam sa se odihneasca (ca tare lung drum a parcurs saracuta!) inainte de a inmuia codrul de paine in zama :P





Enjoy!

*Linking this to Monday Mania, Homemaker Monday

No comments: