Wednesday, June 1, 2011

Ciorbă rădăuţeană / Rădauţi-style Soup

Ciorba asta este un fel de mâncare tipic românesc, la fel ca cea de burtă (pe care tot am în plan s-o pun aici, dar se pare că nu reuşesc) şi o fac de câte ori am ocazia. Numai că, de când suntem mai mulţi la oala comună, tot transform felurile de mâncare preferate în ceva pe care-l poate mânca şi Dodo-zilla fără probleme. Aşadar o să vă prezint varianta mea, pentru copii.



Ingrediente:
- piept de pui
- praz
- morcov
- dovlecel
- orez
- smântână
- lapte
- sare
Mod de preparare:
Întâi tăiem cubuleţe pieptul de pui şi-l punem la fiert, în apă cu sare.


Tocăm legumele şi le adăugăm în apă, după ce am scos cu atenţie toată spuma.


În timp ce legumele şi carnea fierb, ne ocupăm de dressing: amestecăm smântâna cu lapte cât s-o acopere şi omogenizăm totul.


Adăugăm şi 2 polonice din zeama care fierbe şi amestecăm bine, apoi turnăm dressingul în ciorbă.


Se potriveşte de sare şi se poate drege cu usturoi, ardei iute şi/sau oţet, exact ca cea de burtă. Evident, pentru copii rămâne simplă.


Ei şi acum să vă arăt ce se întâmpla afară în timp ce în bucătărie bolboroseau oalele.


A început cu o adiere de vânt. Apoi vântulteţul s-a transformat în vânt. Hopaaaa! Se îndoaie copacii; nu-i a bună!


Phiiii, ce vine dinspre munţi? O-oooo! Miroase a ninsoare...


Inutil să vă mai zic că vântul mi-a smuls plasa de insecte care şi acum flutură într-un colţ pentru că nu m-am învrednicit să cumpăr alta. La fel de inutil să vă mai zic că ieri, după vântul ăla a nins, deci ne-am întors la paltoane...


În rest, asteptăm să vină primăvara să ne fluturăm pletele-n vântul călduţ :D


Enjoy!

No comments: