Monday, June 20, 2011

Saramura de peste

O sa va arat saramura de peste asa cum stiu eu s-o fac, mostenire de la mama. Daca voi mai stiti si alte variante de saramura, chiar va rog sa le scrieti aici, ca sa ramana pentru toata lumea.
Mie imi place saramura din mai multe feluri de peste, dar pentru ca pescaria noastra e destul de saraca in oferte, m-am rezumat la niste caras. Bonus, m-am gandit sa va arat si cum se curata pestele (desii poate unii stiu deja), deci topicul asta nu e recomandat persoanelor sensibile :D





Ingrediente:

- peste proaspat
- ardei gras
- rosii
- ardei iute
- patrunjel
- sare dupa gust
- apa calda
- otet (cam 2 linguri la 2 l de apa)



Mod de preparare:

Nu pot sa va zic pasii exacti, insa va pot sfatui ca pentru a face economie de timp sa va ocupati de doua lucruri deodata. Asadar punem gratarul la incins, spalam legumele si le punem pe gratar, pe un pat de sare. Le lasam in plata Domnului si ne vedem de subiectul principal, pestele.



























Cum se curata pestele:

In primul rand avem nevoie de un cutit mic si o ustensila speciala pentru curatat solzii. (Se pot curata doar cu un cutit, dar va mai ia jumatate de zi sa curatati bucataria de solzi :P)




Intotdeauna se indeparteaza solzii de la coada la cap, avand grija sa indepartam si solzii mici de pe "gusa".



Spalam bine pestele, mai verificam inca o data sa nu fi ramas solzi (ce-a mai ramas se pot scoate si cu mana sau cutitul) si il evisceram pentru a-i scoate matele si a-l curata si in interior.




































Frecam cu sare si il punem la fript pe gratar, dupa ce scoatem legumele si le lasam sa se raceasca.







Frigem pestele pe ambele parti, apoi il punem intr-un caston in care vom asambla saramura.


Peste peste punem ardeii curatati si rupti, fasii si rosiile decojite, ardei(ul) iute, fara seminte (eu n-am pus decat jumate pentru ca mi-am dat seama ca prea mult ar fi fost prea iute si nu mai puteam sa dau si copilului), patrunjelul tocat si sare.




Adaugam apa fierbinte si otetul, "aranjam" un pic compozitia, cat sa se omogenizeze (mare grija sa nu amestecati cu lingura pentru ca se faramiteaza pestele) si lasam sa se imprumute gusturile, cam 30 min, poate si mai bine. Gustam si mai adaugam daca este necesar, otet sau sare.




Putem sa facem si o mamaliga moale sau doar sa mancam zeama cu lingura; oricum dupa festinul asta nu mai trebuie decat o siesta corespunzatoare :D



Enjoy!

*Linking this to Monday Mania, Homemaker Monday,

No comments: