Saturday, March 2, 2013

Ciorbă de viţel cu frecăţei

A venit primăvara! Mă rog, doar în scripte, dar numai faptul că mă uit pe geam şi văd soare îmi dă totuşi speranţe că se va şi încalzi...cândva! Dar până una-alta, ne mai facem de lucru prin bucătărie, ca să ne mai încalzim sufletele şi casa şi dacă mai iese şi câte ceva bun, cu atât mai bine. Mie îmi (mai) iese, dar aşa, din când în când...Acum, de exemplu, mi-a ieşit o ciorbă de viţel cu frecăţei, o nebunie. Cum ce-s ăia frecăţei? Apăi un fel de tăieţei de casă daţi pe răzătoare. Ia vedeţi ce scriu în continuare şi o să vă lămuriţi.




Ingrediente:
- rasol de viţel
- ceapă
- albitură (pătrunjel rădăcină/păstârnac, ţelină)
- morcovi
- cartof
- fasole verde
- mazăre
- ardei gras
- borş
- 100 gr făină
- 1 ou
- sare, leuştean şi/sau pătrunjel verde
- 1-2 linguriţe de pastă de ardei (se găseşte în comerţ)




Mod de preparare:

Spălăm şi curăţăm un pic rasolul şi îl punem la fiert într-o oală. Lăsăm să fiarbă bine şi separat ne ocupăm de legume.



Tocăm legumele (în speţă ceapa, albitura, ţelina şi morcovii) şi le punem într-o altă oală la fiert, cu apă şi 2 linguri de ulei, cât să le acopere.



Când încep să se inmoaie, adăugăm şi restul de legume (mai puţin cartoful), adaugăm încă două căni de apă şi lăsăm la fiert, la foc mic.



Verificăm dacă rasolul s-a fiert (carnea trebuie să se desprindă uşor de pe os), il scoatem, porţionăm carnea, iar zeama o strecurăm şi o turnăm peste legumele din cealaltă oală.



Facem între timp frecăţeii: amestecăm făina cu oul întreg şi un praf de sare, până obţinem un aluat mai tare. Dacă este cazul, puteţi să mai adăugaţi făină (cantitatea de făină este în funcţie de cât de mare este oul; eu am avut unul micuţ, deci cam 100 - 150 gr de făină mi-au fost suficiente).






"Asamblăm" ciorba, adică punem şi bucăţile de carne in ciorbă, punem cartoful tăiat cubuleţe mici, punem pasta de ardei şi borşul şi mai lăsăm să fiarbă maxim 5 minute. Când cartoful a fiert, începem să radem aluatul direct în oală, pe răzătoarea cu ochiuri mari. Mai lăsăm să bolborosească 2-3 minute, cât să se umfle aluatul, potrivim de sare, punem verdeaţa tocată şi gata!




Bună şi cu smântână, şi cu ardei, şi fără smântână, bună oricum!



Enjoy!

1 comment:

Anonymous said...

buna ideea cu frecateii , fac o ciorba/supa mai altfel; se face, decretez!