Tuesday, March 19, 2013

Biscuiti cu ceapa verde

Zilele trecute cautam ceva pe net. Si cum niciodata nu ajung direct la ceea ce caut, din link in link si iar in link, am ajuns la biscuitii astia, care mi-au facut din start cu ochiul. Seamana oarecum cu biscuitii cu lapte batut, pe care i-am facut in trecut si mi-am adus aminte ca si atunci a fost bataie pe ei. In plus, aveam si musafiri si m-am gandit ca oricum se fac repede, asa ca mi-am facut planurile pentru biscuitii cu ceapa verde. Bine, reteta sursa zice ca merg cu "chives", dar pentru ca eu n-am avut, am pus ceapa verde. Si ce? Credeti ca nu s-au mancat? Ba bine ca nu! Dar sa va scriu totusi si reteta pentru biscuitii cu ceapa verde, sa vedeti cat de usor si repede se fac (cred ca in total mi-a luat cam 35 de minute sa-i fac).




Ingrediente (asa cum le-am pus eu si nu cum sunt trecute in reteta sursa):

- 350-400 gr faina alba, obisnuita
- 1 pliculet de praf de copt
- 1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu
- 1/2 lingurita sare
- 1/4 pachet de unt (am portionat pachetul de 200 de gr in 4 si am folosit doar un cub) + un pic de unt topit, pentru uns
- 200 ml lapte
- 200 ml sana (merge si cu lapte batut)
- 2-3 cepe verzi (doar coditele)
- optional merg si niste seminte; eu am pus de chimen, dar puteti sa puneti si altfel de seminte.




Mod de preparare:

Incalzim cuptorul cam la 200 gr. C (treapta superioara pentru cuptoarele pe gaz) si ne apucam de treaba. Cat se incalzeste cuptorul sunt si biscuitii gata :D
Intr-un castron amestecam faina, praful de copt, bicarbonatul de sodiu si sarea.



Cubuletul de unt il taiem cat de marunt si-l punem in amestecul de faina, apoi incorporam bucatile de unt pana rezulta un aluat faramicios.



In alt castron (mai mic) amestecam laptele cu sana, peste care adaugam ceapa verde taiata marunt.



In castronul in care avem amestecul de faina facem o "groapa" in mijloc, in care adaugam ingredientele lichide. Amestecam cu grija pana cand se formeaza un aluat omogen si chiar daca este putin lipicios nu are nimic.





Punem aluatul pe masa infainata (aluatul, chiar daca este lipicios, va prelua faina de pe masa de lucru, atat cat este necesar) si amestecam bine, pana obtinem un aluat elastic.

Intindem aluatul intr-o foaie de grosime intre 1-1,5 cm si decupam forme.





Punem formele pe tava tapetata cu hartie de copt, le ungem cu unt topit, presaram chimen si le dam la cuptor. Daca vi se pare prea ridicata temperatura, puteti sa dati cuptorul cam la 180 grade C.



Lasam biscuitii in cuptor cca 10-15 min, in functie de cuptorul fiecaruia, pana cresc si se rumenesc frumos.

Greu, nu? Pana acum, pe lista preferintelor, biscuitii astia cu ceapa verde i-au batut pe aia cu lapte batut. :))



Enjoy!













No comments: