Friday, March 22, 2013

Salata de cuscus si ruccola (de post)

Cred ca si voua vi s-a intamplat sa treceti prin diferite perioade de preferinte culinare. Eu acum, de exemplu, sunt in perioada de fan ruccola. Nu stiu de ce, dar mi s-a pus pata pe ea. Poate pentru faptul ca apar si laptucile si eu-s mare fan. Cert e ca mananc aproape zilnic cate o mana de ruccola si-mi place. De-aia ma si tot gandesc cum s-o mai combin, sa-mi aduc aminte ce retete am mai vazut pe la emisiunile culinare, ce poze am mai zarit pe net cu buruiana asta. Si mi-am adus aminte ca am vazut undeva, la televizor, o combinatie de cuscus cu ruccola si nu mai stiu ce, asa ca m-am gandit ca este buna pentru post o salata din asta de cuscus si ruccola (bine, si rosii cherry, si masline, si balsamic etc.). Mi-a placut ce a iesit, deci voi repeta salata de cuscus si ruccola de cate ori mi se va face pofta (sau foame :)) ).





Ingrediente:
- 1/2 de cana de cuscus (nu paste gen cuscus!!!)
- 1 mana de frunze de ruccola
- cateva rosii cherry
- optional, cateva masline
- 1 lingura de otet balsamic
- 1 lingura de ulei (masline sau floarea soarelui)
- sare
- apa fiarta




Mod de preparare:
Este atat de greu, incat va trebui sa luati notite serioase si, mai ales, sa recititi procedeul de cateva ori, pentru ca nu cumva sa omiteti vreun pas :))
Asadar: Turnam apa fiarta peste cuscus si-l lasam sa se umfle (in boabe, ca pene n-are). Dupa ce s-a umflat cat sa nu mai gasim strop de apa in castron, il "zburlim" un pic cu dintii unei furculite. Dintii pot sa fie lungi sau scurti; nu conteaza, atata timp cat procedeul de zburlire se face corespunzator :))



Spalam ruccola si rosiile, le tamponam nu intre ele, ci cu un servet absorbant, dupa care le punem aleatoriu intr-un castron incapator. Le asezonam cu ulei, otet balsamic si sare si, daca vrem le amestecam. Daca nu, nu.



Punem cuscusul peste legumicole si amestecam cat de cat, nu energic, pentru ca boabele de cuscus, dupa ce au fost zburlite, si-au capatat propria personalitate si au tendinte de freelancers.



Punem si maslinele, ca sa nu zicem ca e prea simpla salata si, daca mai este cazul mai punem un praf de sare. Daca nu, nu. :)) Iaca ingineria!





Enjoy!





1 comment:

Deeanna Val said...

Arata foarte bine! O sa o fac si eu. Sunt fan couscous, bulgur si quinoa. Si imi place si rucola de mor!
Am si eu retete de diverse cu d-astea, daca vrei.. Dar cea mai misto salata pe care pot s-o produc, e cu bulgur - kisir se cheama, o chestie de la turci. E geniala!