Thursday, March 14, 2013

Paste cu sos cremos de ciuperci

Cred ca deja stiti ca imi plac ciupercile. Mult. Atat de mult, incat le-as manca zilnic.Si imi place si sa strabat coclaurii padurosi in cautare de ciuperci, altele decat cele de crascatorie. Pot sa zic ca ma pricep un picut sa le recunosc si sa le deosebesc. Nu-s expert si nici nu ma dau drept expert, dar pentru mine este suficient cat stiu. Ei, dar pana apar dansele prin padure, ne multumim si cu ce gasim prin comert. In general prefer mixul de ciuperci, pentru ca mi se pare ca au alt gust decat cel fad al champignoanelor. Dar hai ca iar ma iau cu vorba si uit de reteta. Asadar, azi avem combinatia suprema (zic eu, pentru ca-mi place; voi puteti sa fiti de alta parere :P): paste + ciuperci + sos = love (nu?) Iaca:





Ingrediente:
- o caserola de ciuperci (champignon, ciuperci brune (zic ei), pleurotus) - vin cam 250 de grame
- o ceapa
- o lingura de unt
- 1-2 linguri de faina
- 100-150 gr branza telemea (de preferat cas proaspat, moale); puteti pune si cascaval, ca eu nu ma supar
- 200 - 300 gr de paste fainoase
- 100 ml smantana de gatit
- sare si piper, dupa gust



Mod de preparare:

Stiti deja ca pastele le fierbem in apa cu sare, cateva minute, cat sa devina al dente (sau conform instructiunilor de pe ambalaj :P). Dar pe mine ma intereseaza sa va arat cum am preparat sosul.
In tigaie topim untul, peste care adaugam ceapa tocata marunt si lasam pana devine sticolasa.



Tocam marunt si ciupercile si le punem peste ceapa din tigaie, amestecand destul de des.


Teoretic ciupercile lasa apa, dar fiind mici eu n-am prea avut din ce sa obtin apa, asa ca am adaugat apa de la pastele care fierbeau. Am lasat sa fiarba la foc mic si dupa vreo 6-7 minute am pus smantana de gatit amestecata cu faina si am lasat in continuare la fiert, tot la foc mic.




Cand smantana a inceput sa bolboroseasca si sosul sa se ingroase, am pus branza rasa si am amestecat pentru omogenizare.





Unora le plac pastele separate de sos si apoi si le amesteca in propria farfurie. Eu am vrut sa servesc direct pastele imbibate de sos, asa ca le-am scurs de apa si le-am pus peste sos, amestecand pana s-au impreunat.



Daca va place si un pic de verdeata in farfurie, puteti sa va tocati ceva marar. Daca nu, un pic de piscaciune nu strica, deci merg si niste fulgi de ardei iute. Oricum ar fi servite, tot bune raman. Pe incercate!





Enjoy!

No comments: