Thursday, December 15, 2011

Shopping-uieli

M-am gandit ca ar fi cazul sa incep o noua rubrica si pe blog. Rubrica asta exista deja pe Culinar si acolo am tot contribuit de-a lungul anilor, dar nu m-am gandit pana acum s-o initiez si aici. Nici macar n-am idee cum s-o denumesc; poate "shoppinguieli" sa fiu in trend cu orice ar trebui sa fiu in trend :D
Deci incepand de azi o sa mai apara cate un post in care o sa va arat ce-am mai gasit pe piata romaneasca, ce am incercat si ce recomand sau nu.


Zilele trecute am avut mai multe drumuri in diverse locatii, pentru a rezolva diverse treburi (evaziva, stiu, da' nu cred ca vrea nimeni sa incep sa insir activitatea mea zilnica). Si in drumurile mele am zis ca ar fi cazul sa impusc mai multi iepuri dintr-un foc, nu de alta, dar de saptamana viitoare se va declansa un tzunami de oameni, printre care nu te prea poti strecura cu usurinta si am zis ca ar fi cazul sa-mi menajez nervii inainte de sarbatori. Asa ca am mai facut si ceva aprovizionare pentru sarbatori.

Intai am ajuns pe la Auchan, cu gandul sa-mi refac stocul de Ave (pentru cine nu stie Ave Impex are pe piata niste pui osenesti care aduc destul de mult cu cei de tara; gaselnita a fost a Danei acum ceva vreme, eu doar am preluat-o). Evident ca nu am gasit aripa de pui, dar nu-mi explic de ce. Poate si-a dat populatia seama de descoperire sau nu mai aduc astia ca nu cumpara lumea.
M-am uitat in schimb pe raftul lor cu afumaturi. Evident, pline de E-uri (a se citi si E-uri), dar m-a impins curiozitatea sa iau o bucatita de sunculita, sa vad cum e.



Am testat-o; e buna. Nu excelenta, prea grasa pentru gustul meu (banuiesc ca e doar afumata si nu fiarta sau uscata si afumata) si sigura merge cu o tona de piper pe ea. Si cu tuica! Deci nu prea recomand, mai ales celor sensibili cu stomacul.

Ce-am mai gasit bun, smantana "Tudia", facuta undeva prin Suceava. Tot de testare am luat-o, dar sigur o s-o mai caut prin magazine.





Apoi drumurile mi s-au intersectat cu Mega Image-ul din targul meu. S-a deschis de ceva vreme, dar n-am ajuns pana acum pentru ca imi este cam peste mana. Am intrat sa iau creveti, dar n-am avut rabdare sa-i mai caut. In schimb mi s-au lipit de mana alte "bunaciuni": un iaurt de capra (foarte bun, dar si scump; parca 4.90 lei); humus facut de ei (tot de la Dana stiam de el si eram curioasa cum e), excelent; pate de ficat, taranesc (adica are si bucati de ficat in el, e tartinabil si are gust de pate din ala de pe vremuri. Asa mai au cei de la Lidl, pikok-ul de porc si pui). Nu mai stiu cat am dat pe el, oricum pana in 4 lei. De pofta am luat niste mortadella cu masline verzi, de care n-am mai vazut prim magazine de cativa ani. Niste sunca presata; asta n-a fost cine stie ce, da' oricum nu s-au simtit cateva feliute. Am testat si urda de Olympus. E buna, dar pentru ca eu nu-s fan urda, dar am dres-o cu si mai multa smantana si niste sare. Copilu' a mancat o felie intreaga unsa cu urda, eu doar un sfert :))


sdfhduis





Peste drum de Mega Image s-a deschis "la confiscate". Demult. Abia acum am intrat si eu sa vad despre ce e vorba. Normal, marfa confiscata. Da' multa, foarte multa! Si la fel de multi clienti. O imbulzeala de nedescris, asa ca n-am stat decat cateva minute, cat am cautat un cantar de bucatarie (de facut cadou, da' shhhhh) si in drum spre casa mi s-au agatat de mana si doua cutii de halva, made in Egipt. N-am stat sa studiez problema, le-am luat si vira la casa, unde evident ca am stat mai mult decat am stat sa caut cantarul. In schimb abia acasa am vazut pe ce am pus mana (deci daca gasiti, luati. Adica va trimit la confiscate :)) )





Si aseara mi-am primit si portia de marfa de contrabanda de la basarabeni :D De fapt e marfa legal vanduta in Moldova, dar eu ii zic de contrabanda pentru ca e foarte rara prin partile noastre; spre invizibila chiar. Noroc cu neamurile :D Asa ca tura asta am primit un calup de unt (cred ca e cel mai gras unt pe care l-am mancat in viata mea, da'-i tare bun!), un macrou afumat (partea mea de marfa, da? ca in genere se imparte la 3) si o cutie de sardine atlantice (habar n-am cum sunt, e prima testare, da' va zic cand le desfac).








Momental astea-s noutatile si sper sa va pot fi de ajutor in cautarile de alimente de pe piata noastra.

No comments: