Friday, December 23, 2011

Fursecuri fragede pentru Craciun / Christmas Cookies

De cativa ani m-am apucat sa fac fursecuri pentru Craciun, mai ales pentru ca imi place sa le daruiesc celor dragi. Am tot incercat diverse retete, cu multe am dat chix, pe altele le-am pierdut si uite asa a trebuit sa caut alte si alte retete. Anul asta am gasit cateva retete intr-un numar din revista Bucataria pentru azi si am zis ca merita sa le incerc. Evident, cantitatile din revista erau altele decat cele de la fata locului, dar asta nu am constatat-o decat atunci cand m-am apucat de treaba. Oricum o sa va zic pe parcurs unde am modificat eu. Dar sa va zic ce si cum:




Ingrediente:
- 100 gr faina (ei, asta a fost prima greseala, pentru ca mie mi-au intrat cam 300 de grame);
- 200 gr unt
- 150 gr zahar pudra (intra mai mult, pentru ca la cantitatea asta nu ies prea dulci)
- 1 ou (puteti sa renuntati lejer la el; eu l-am pus, dar n-am simtit diferenta)
- 100 gr nuca (macinata)
- 1 lingurita cu nucsoara (zice reteta; eu zic ca merge si fara, dar puteti sa adaugati esenta de vanilie ca sa fie mai aromate)



Mod de preparare:

Se framanta untul (la temperatura camerei) cu faina


krjek


Se adauga zaharul pudra, nucile macinate, mirodeniile si se amesteca tot pana se obtine un aluat omogen. Daca vi se pare prea moale puteti sa mai adaugati 2 -3 linguri de faina.



Se intinde aluatul intr-o foaie de minim 3 mm si se decupeaza forme. Eu am avut ajutorul de nadejde si pana sa ma apuc de decupat formele, el deja perforase tot aluatul :))



Formele se pun in tava, pe hartie de copt si se dau la cuptor, la 160-170 de grade C, cam 15 min.


Dupa ce se racesc, se orneaza dupa plac. Eu am facut o glazura din zahar pudra, zeama de lamaie si apa calda




O parte n-au mai apucat ziua de dupa, iar alta parte au ajuns in cosulete cadou :P



Enjoy and have fun!

2 comments:

arcadia said...

Crăciun fericit, dragilor! Să fiți fericiți și să zâmbiți! De trei ori muah! :D

Roxana GreenGirl {A little bit of everything} said...

Craciun Fericit cuscra draga. Sa va aduca mosu' tot ce va doriti!
Ho Ho Ho!!!
p.s. I'm in love with your sous chef ;)