Monday, December 12, 2011

Galuste de paine / Bread dumplings

Vroiam sa fac reteta asta de ceva vreme, insa lista mea de dorinte culinare s-a tot intins ca o placinta sau ca scrisoarea pentru Mos Craciun, si mereu am trecut peste ea. Pana intr-o zi cand mi s-a pus pata (pe reteta, evident, nu pe tine, vorba cantecului). Asa ca am facut-o! E tare simplu de facut, dar cum ziceam, lista mea de dorinte e mare-mare! Da' sa trecem si la treaba ca acusi vine Craciunul si eu nu ma mai opresc din vorbit :P



Ingrediente:

- paine (aia noua nu-i prea buna, pentru ca are o coaja cam ciudata, deci de preferat paine de-o zi sau doua)
- oua
- lapte (eu am pus o cana)
- marar (sau alte verdeturi)
- sare, piper (daca vreti si alte condimente se poa', eu le-am facut simple sa poata manca si giuniorul)



Mod de preparare:

Se marunteste painea, se pune laptele si se lasa la inmuiat. Nu stiu cat, 15 -20 de min. Va dati voi seama cand s-a inmuiat.



Se framanta bine, pana se obtine o pasta, apoi se condimenteaza cu sare, piper si marar tocat. Se pun si ouale si se mai adauga 2-3 linguri de faina, apoi se amesteca pana se omogenizeaza toata compozitia.


























(Am avut si ajutoare, da? :P)

Se formeaza galuste (eu m-am ajutat de 2 linguri, pentru ca n-am avut pretentia sa le fac guguloaie) si se pun la fiert in apa cu sare. Cand se ridica la suprafata inseamna ca-s gata.



Si pentru ca n-am vrut sa le las simple, le-am facut si un sos alb, simplu: unt, lapte, faina, sare



- Se pune untul la topit



- Se adauga 2 linguri de faina si se amesteca bine cateva secunde.



- Se toarna laptele, putin cate putin si amestecand energic, pentru a nu ramane cocoloase





- Se lasa la fiert la foc mic si cand incepe sa bolboroseasca se adauga galustele si se mai lasa la fiert maxim 5 min.



- Se condimenteaza si se serveste. Eu am pus marar si-n sos pentru ca imi place. Dar e optional ;)




Enjoy!

No comments: