Thursday, November 3, 2011

Orecchiette cu vinete si carne

Pasare rara prin partile astea orecchiette-le! Am avut saptamana trecuta drum prin Auchan si, ca o doamna care se respecta, am plecat dupa un rahatel (pe care nu l-am gasit, evident!) si m-am intors cu 2 sacose :)) M-am bucurat insa ca am gasit paste italiene si am luat 3 modele, plus niste alte chestii. Iar zilele astea mi s-a pus pata sa incerc orecchiette. Stiu, ignoranta, dar eram curioasa cum sunt pastele din grau dur fata de cele normale, care la noi se gasesc pe toate drumurile. Repet, stiu, ignoranta, dar daca n-am crescut pe cele sapte coline ce sa fac, ma multumesc cu ce pica pe cele sapte dealuri :P Acum sa va arat si "pohta ce-am pohtit"




Ingrediente:
- orecchiette (cantitate evident ochiometrica)
- carne tocata (de vita mi se pare cea mai buna)
- vinete (initial scosesem doua, da' cand m-am apucat sa maruntesc una si am vazut ca se umple tigaia, am bagat-o la loc pe cealalta)
- o ceapa mica
- cativa catei de usturoi
- ulei de floarea soarelui presat la rece, cu gust de usturoi (cine n-are sa-si cumpere :P)
- sare



Mod de preparare:

Pastele se pun la fiert, conform instructiunilor. Cu putina mea italiana am inteles ca trebuie sa fiarba mai mult decat cele normale (pe care le folosim frecvent), adica vreo 13 min. Eu le-am lasat cam 10, ca sa aiba loc sa-si traga si sos.

Cat timp fierb pastele, facem sosul:
-punem la calit vinetele taiate in cuburi cat mai mici, impreuna cu ceapa tocata si vreo 2 linguri de ulei (eu am din ala smecher de la Afaf; daca n-aveti sa va cumparati :)) )



- dupa ce s-au inmuiat punem si carnea si o lasam sa isi schimbe culoarea si sa-si lase sucurile



- adaugam rosiile (s-a dus sezonul lor, asa ca ne multumim si cu alea la conserva) si usturoiul tocat si lasam totul sa fiarba in suc propriu, la foc mic, cam 10-15 min.



- scurgem pastele si le adaugam peste sos, amestecam, saram daca mai este cazul si le lasam in tigaia acoperita sa se imprieteneasca.

 Apoi le aruncam la gramada in farfurie si le dam disparute in stomac :P



Enjoy!

No comments: