Monday, January 30, 2012

Varza acra calita

Daca tot e sezonul de varza murata de ce sa nu profitam din plin? Eu recunosc: imi place varza murata! La nebunie! As manca dimineata, la pran zi seara si intre mese as bea si cate o cana de zeama :)) Problema e mai delicata decat dorinta, asa ca ma rezum la excese de-astea o data la cateva saptamani. (Bine cate o salatica de varza murata tot imi fac cam de 2 ori pe sapt, da' sa nu ma ziceti :D)
Cred ca oricine stie sa faca o varza calita, dar daca tot am facut-o si eu, va pun aici reteta pentru inspiratie.






Ingrediente:
- varza murata
- ceapa
- suc de rosii
- dafin si cimbru
- optional carnati sau afumatura




Mod de preparare:

Eu am incercat tot felul de metode de a prepara varza calita. Am desarat-o total (adica am lasat-o o zi in apa), apoi partial, apoi deloc. Daca varza nu-i prea acra merge s-o caliti asa, daca e acra si va place mancarea mai acra, atunci desarati-o partial. Ultima varianta, aia cu desaratul total e pentru mofturosi :P

Sa incepem: punem la calit ceapa, in 2 linguri de ulei.



Tocam marunt varza si o punem si pe ea sa se inmoaie un pic.




Adaugam apa cat sa o acopere si lasam sa fiarba la foc mic de la o ora in sus, amestecand din cand in cand in ea. Eu va zic timpul cu aproximatie, pentru ca in general testez daca s-a fiert varza, dar nu ma uit la ceas sa vad dupa cat timp. Oricum nu mai putin de-o ora.



Punem si sucul de rosii si cimbrul si mai lasam la fiert.



Eu am avut carnati de casa, asa ca i-am pus semi-congelati in varza care fierbea si i-am lasat acolo. Cand considerati ca varza s-a inmuiat cat trebuie si sosul a mai scazut, puteti sa puneti oleaca de piper si/sau marar verde si gata, inchideti focul.



Nu-i asa ca-i buna si o mamaliga calda? Da' o ciusca? :D



Enjoy!

Pies: Nu, nu este acelasi ardei iute cu cel de la ciorba :)) Am mai multi adrei iuti si-i folosesc prin rotatie =))

* Dam si link catre Monday Mania

No comments: