Monday, January 10, 2011

Ciorba de perisoare / Meatballs Soup

In accepţiunea mea meniul de Crăciun include şi ciorba de perişoare, aşa că nici anul ăsta nu m-am dezis şi am am produs o oală de ciorbă.




Iată din ce:


- carne tocată (amestec vită-porc)
- orez
- morcovi
- ţelină
- păstârnac
- praz
- dovlecel
- mazăre
- suc de roşii
- frunze de ţelină şi leuştean

- zeamă de varză
- sare (dacă este necesar)


Cum se fac perişoarele:
- se fierbe orezul al dente în apă cu sare şi o lingură-două de suc de roşii apoi se lasă la răcit.
- se amestecă cu ou, carnea tocată, sare, piper şi un pic de cimbru.
- se formează biluţe care vor fi puse la fiert in ciorbă.


Mod de preparare:
Legumele se taie sau se dau pe răzătoare şi se pun la călit în oală, împreună cu 2-3 linguri de ulei.


După ce s-au înmuiat se adaugă apă cât să le acopere şi se lasă la fiert, la foc mediu, cca 15 min. Se adaugă mazărea şi se lasă la fiert încă 10 min.


Se adaugă perişoarele, se dă focul mic şi se lasă să bolborosească fo' 25-30 de min. Se pune zeama de varză, se sărează dacă este cazul (dacă zeama este deja sărată nu vă sfătuiesc să mai adăugaţi sare) se închide focul şi se adaugă verdeaţa.



Se serveşte după placul inimii :D Mie îmi place cu smântână, aşa că nu m-am zgarcit :P


Enjoy!

No comments: