Tuesday, February 5, 2013

Ciorba de legume cu sfecla rosie

Buna ziua dragii mei! Long time no see, right?

Ei, multe se intamplara in perioada asta, si bune si rele, dar am trecut peste toate. Si ma uitam acum prin fisierul meu de bucatareala si mi-am dat seama ca am mai strans ceva retete in aceasta perioada, pe care nu am apucat sa le impartasesc cu voi. Asadar o sa incerc sa recuperez timpul pierdut si prima reteta pe care v-o propun este numai buna pentru frigul asta napraznic de afara: ciorba de legume cu sfecla. Nu stiu daca voua va place, insa eu trebuie sa marturisesc ca ma dau in vant dupa sfecla rosie. Imi place gatita in orice fel, iar salata de sfecla este preferata mea si imi este destul de greu sa ma opresc din mancat. Ei dar sa revenim la ciorba noastra...




Ingrediente:
2-3 cepe
1 legatura de albitura (patrunjel radacina, pastarnac, telina - se gasesc deja grupate pe tarabele din piata)
2-3 morcovi
2 rosii proaspete (daca aveti, daca nu puteti folosi cu incredere sucul de rosii, cam 4-5 linguri)
150 -200 gr pastai de fasole (verde; eu am pus neagra pentru ca din asta aveam in congelator)
100-150 gr orez
1/2 litru de bors (este foarte bun si cel de Olympus care se gaseste in comert)
sare dupa gust
smantana pentru servit
leustean si/sau patrunjel





Mod de preparare:

Eu incerc sa ma cam feresc de calit legumele, dar daca va este la indemana lucrul asta, puteti sa le caliti.
Deci am taiat cuburi albitura, ceapa si morcovii si le-am pus la fiert, in cca 1 litru, 1 1/2 l de apa.



Cand au inceput sa se inmoaie (le puteti verifica cu o furculita) am pus si sfecla taiata tot cubulete




Dupa inca cateva clocote am adaugat fasolea maruntita



Apoi rosiile tocate si am lasat sa fiarba la foc mic, cca 20-25 de minute.



Dupa 25 de minute am pus orezul, am amestecat ca sa nu ramana lipit de fundul oalei si am lasat sa fiarba pana cand bobul de orez s-a umflat si s-a fiert bine.

Spre sfarsit am pus borsul (unii il fierb separat inainte sa-l puna in ciorbe, eu il pun asa crud), am potrivit de sare, am pus verdeata si am lasat sa mai dea cateva clocote.



La servire am pus smantana si niste ciusca pe langa.




Pofta buna!




1 comment:

Mirela said...

Chiar ca long time no see! Bine ( c-)ai revenit!! Chiar azi m-am gandit la tine.:*. Tudor e cu gradi, e bine?
In alta ordine de idei, si eu sunt fan bors rosu, dar cu orez nu am mai mancat, doar cu cartofi sau fasole. Mi-ai facut pofta de sfecla!