Wednesday, July 4, 2012

Taietei de casa

Zilele trecute am facut o ciorba de pui cu taietei de casa. Si m-am gandit eu ca parca as munci oleaca la niste taietei de casa. Recunosc, e un pic de munca la taieteii astia, dar gustul lor fata de cei din comert e incomparabil. Asa ca zis si facut...taietei de casa :D Si apoi m-am gandit ca multi stiu cum se fac, dar poate la fel de multi nu stiu, asa ca o sa scriu aici metoda mea; pentru inspiratie :P






Ingrediente:

- 100 gr faina
- 1 ou
- 1 praf de sare
Atentie: pentru fiecare ou in plus se adauga inca 100 de gr. de faina si inca un praf de sare. Asadar la 2 oua veti avea 200 gr faina si 1/2 lingurita de sare s.a.m.d.




Mod de preparare:

Faina amestecata cu sarea se pune pe o suprafata plana iar in mijlocul ei se face o "groapa" in care se va pune oul.



Se amesteca ingredientele pana cand incep sa se transforme in aluat. Acesta se framanta bine, timp de cca 10 min, dupa care se intinde intr-o foaie subtire, pe masa infainata. (de explicat e mai putin decat intregul proces de fabricatie, asa ca pregatiti-va sa faceti muschi. Sau va luati aparat de facut taietei :P). Bine, eu puteam sa fac foaia si mai subtire, dar n-am mai avut rabdare.





Se taie foaia in doua apoi, in functie de cat de lungi ii vreti (pe ei, pe taietei), ori rulati foaia si-i taiati cat de subtire puteti




ori taiati foaia in mai multe fasii pe care le suprapuneti si taiati taieti subtiri.



Dupa ce taiati taieteii ii desfaceti si ii lasati cca 30 min la uscat, pe masa infaianta. Foarte important e sa ii manevrati intotdeauna pe masa infainata, pentru a nu se lipi. Cat timp se mai usuca va puteti ocupa de mancare, asa ca va urez spor la treaba!



Enjoy!

*For Full Plate Thursday

3 comments:

Anonymous said...

dupa ce se intinde foaia, se pune la uscat si pe o parte si pe alta, dar atentie! nu trebuie sa fie uscata de tot. abia apoi se ruleaza si se taie taietei subtiri, si se lasa si ei la uscat.

mira

droopina said...

Da, este si asta o metoda buna. Eu nu las foile la uscat ci doar taieteii, dar si metoda ta este de luat in considerare. Mersi pentru comentariu!

Miz Helen said...

I just love Homemade Noodles, these just look beautiful. I can almost taste the finished product. Hope you are having a great week end and thank you so much for sharing with Full Plate Thursday.
Come Back Soon!
Miz Helen