Thursday, February 6, 2014

Salata de icre (de peste)

Mă tot chinui de ceva vreme să pun pe blog rețeta de icre de pește, așa cum o știu eu de la mama și cum se face în zona Galațiului. Uite că în sfârșit am reușit! Icrele nu se fac deloc greu, dar trebuie un pic de răbdare, la fel ca la maioneză. Icrele de pește sunt prezente destul de frecvent pe masa noastră și cum aveam de testat uleiul de la Profi, iar maioneza mi-a ieșit mereu cu tipul acesta de ulei, m-am gândit să duc experimentele la extrem. Iată ce a ieșit!




Ingrediente:

200 gr (4 linguri pentru ciorba) icre de crap/caras etc.
3/4 sau 1 litru ulei de floarea soarelui
1 ceapă medie
zeamă de la o lămâie
50 ml apă foarte rece sau apă minerală





Mod de preparare:

Se pun icrele într-un vas curat, uscat și cu pereții înalți. Se mixează împreună cu o linguriță de zeamă de lămâie, până când se sparg boabele de icre și se crează un liant.
Se continuă mixarea prin adăugarea de ulei în fir subțire, întrerupt (pentru fiecare ”porție” de ulei, se mixează bine, până la încorporarea acestuia). Intermitent cu uleiul se adaugă câteva picături de apă.



Spre sfârșit, când icrele și-au triplat volumul, se pune restul de zeamă de lămâie și ceapa tocată mărunt.




Dacă nu vi se par acrișoare (după gustul fiecăruia), se mai adaugă zeamă de lămâie; de asemenea, pentru omogenizare, se mai adaugă 1-2 lingurițe de apă.



Se pun în castronele și se ornează după plac. Zi end!





No comments: